Patent na oglądalność

Wrzesień to najlepszy czas dla telewizji. Kończy się czas urlopów, a więc widzowie wracają na swoje kanapy, czy też przed swoje telewizory. A co w telewizji? Oczywiście tam nie może zabraknąć nowości. Okres jesieni to prawdziwe żniwa dla filmowych kanałów telewizyjnych, stąd też w tym okresie odbywają się najczęściej (lub wyłącznie) premiery. Premierowe odcinki nowych seriali, starych seriali, ale ich nowych sezonów, czy też debiuty zupełnie nowych programów telewizyjnych.

Jak jednak na dłużej przykuć do ekranu uwagę widza? Mimo że żyjemy w erze konsumpcji, to jesteśmy wybredni: chcemy towaru o wysokiej jakości w estetycznym opakowaniu. Jak więc film, to oczywiście o wciągającej fabule, nieprzeciętnych bohaterach i oczywiście z widowiskowymi efektami specjalnymi. Film to jednak przeżycie jednorazowe, a uwagę widza trzeba przyciągnąć na dłużej, na kilka miesięcy, a może na lata. Stąd kanały filmowe sięgają tak chętnie i często po serialowe tasiemce, których żywot zależy tylko od słupków oglądalności.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *